Cape kidnappers

20 november 2019 - Picton, Nieuw-Zeeland

Weer een bijzondere dag! Vandaag een tocht broedkolonie van de Cape kidnappers bij ons worden ze Jan van Gent genoemd.

Er zijn een paar plaatsen in de wereld waar deze vogels broeden ,dit is er dus een van.

Om er te komen was er een uur durende busrit nodig door een natuurgebied van 7 hectaren wat grotendeels

prive bezit is en waar ondermeer een 18 holes golf terrein met bij behorende logde met vele gebouwen ,maar het terrein is daardoor niet aangetast ,het tegenovergestelde vond ik.

Tijdens de busrit werd ons de geschiedenis van het terrein verteld en die was op z,n minst gezegd nogal onrustig.

Aangekomen bij de broedplaats verwachtte ik dat wij op een afstand naar de vogels konden kijken ,maar zoals je op foto’s kunt zien ,dat was niet echt zo.

Honderden zaten op nesten of vlogen rond ,niet in het minst van ons onder de indruk.

Volgen de gids is het principe ,,wij geen last van jullie ,jullie geen last van ons,,

Deze tochten worden trouwens maar van 1 november tot eind november georganiseerd om daarna de vogels rust te gunnen.

1. Jan:
    25 november 2019
    Jan heel mooi geniet er van