The ENDEAVOUR

22 november 2019 - Marahau, Nieuw-Zeeland

Vandaag is het 250 jaar geleden dat Captain James Cook voet aan land in Nieuw Zeeland zette en dat wordt gevierd maar er ook tegen geprotesteerd.

Er wordt nu op dezelfde manier tegen aan gekeken als onze zeehelden nu.

De tocht ging met een catamaran langs diverse eilanden en er werd gestopt om de diverse zeedieren te bekijken ,zoals vogels,dolfijnen en orca,s.

die laatste hebben we wel gezien maar het ging te vlug om foto’s te kunnen nemen.

Het beste eiland hiervoor was verboden gebied omdat er Koninklijk bezoek uit Engeland was 😡

Maar toch een paar foto’s kunnen maken waaronder de replica van de endeavour die hierna zal vertrekken naar SAN FRANCISCO.

1. Jo:
    22 november 2019
    Weer ontzettend leuk stukje, Jan. Fijn dat je ons laat mee genieten. Het Engelse Koninklijk Huis heeft een flinke deuk opgelopen vanwege prins Andrew’s domme reacties in een interview. Duurt niet meer lang dat er nog een eiland wordt afgesloten voor een lid van dat Huis, denk ik. Veel plezier
  2. Jan:
    25 november 2019
    Dank zij Mariëtte kan ik ook mee kijken dank je Jan nog veel plezier en veel gelukkige dagen tot zo